»Neznani storilec je oškodovancu poslal e-mail in ga poklical, pridobil podatke, ter z več nakazili odtujil več kot 165.000 evrov.«
»Žrtvam tovrstnih prevar svetujemo, naj zberejo vso razpoložljivo dokumentacijo in se za prijavo čim prej obrnejo na najbližjo policijsko enoto ter svojo banko.«
»Pred kakšnim koli nakazilom sredstev predhodno po spletu preverite prejemnika, pred sklepanjem posla se pozanimajte pri znancih ali strokovnjakih (SI-CERT, policija, banka), če ugotovite, da ste oškodovani, zadevo v čim krajšem času prijavite policiji in svoji banki.«
»Tovrstne goljufije so se dogajale že v preteklosti, vendar so spletni goljufi večinoma govorili v angleščini. Zdaj so se naučili slovensko, govorijo v polomljeni slovenščini z vzhodnjaškim naglasom in očitno so toliko prepričljivi, da jim je uspelo v letošnjem letu prepričati že skoraj 200 državljanov, ki so skupaj izgubili več kot pet milijonov evrov.«
»Obdobja ugodnih nakupov se veselijo tudi goljufi. Nastavljajo nam pasti s privlačnimi oglasi, ki nas vabijo z mamljivimi 'posebnimi ponudbami' in 'izjemnimi popusti'. O teh 'neverjetnih priložnostih' nas obveščajo z množico elektronskih in SMS-sporočil ter z vztrajnimi klici. Če se ujamemo v past, blaga seveda nikoli ne dobimo, mnogim žrtvam pa goljufi celo izpraznejo bančni račun. Zato previdno.«
»Ponudniki skušajo potrošnike zvabiti v hiter nakup bodisi z visokimi popusti ali izredno nizkimi cenami za izdelke, ki so zelo popularni. Spletne strani so prevedene v slovenski jezik, kar pa še ne pomeni, da gre za slovenskega prodajalca.«
»Po navadi ne. Sploh v spletnih goljufijah, ko denar enkrat nakažemo, je zelo malo verjetno, da ga bomo dobili nazaj.«
»Do osebe, ki jo je omrežil spletni goljuf, je treba pristopiti previdno in zvedavo.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju